Čísla: Chaos

Autor: Rachel Wardová
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 368


Anotace:
Adam je šestnáctiletý kluk, který se vzhledem neliší od svých vrstevníků. Přesto je naprosto výjimečný. Stejně jako jeho matka i on vidí čísla. Když se někomu podívá do očí, vidí je. Zpočátku nevěděl, co znamenají. V den smrti své matky pochopil, že jsou to data úmrtí. Vede si poznámky ve svém bloku, kam zapisuje informace o lidech, s nimiž se setká, a jejich čísla. Na stránkách se neustále opakuje číslo 112027. Je jasné, že ten den se stane v Londýně katastrofa velkého rozsahu, při níž zemřou tisíce lidí.
Osudné datum se neodvratně blíží a Adam se trápí čím dál víc. Neví, co má dělat. Neví, jak varovat lidi, aby Londýn opustili a zachránili si životy. Neodvažuje se o tom nikomu říct, bojí se, že by mu nikdo nevěřil.
Ale není sám, kdo o katastrofě ví nebo ji alespoň tuší. Jeho spolužačku Sáru pronásleduje několik měsíců děsivý sen. Vidí Londýn v plamenech, bortící se budovy, mrtvé a zraněné v sutinách. Sára utíká z domova a Adam ji hledá, až ji konečně objeví v jednom squatu. Společně přemýšlejí, jak katastrofě zabránit a jestli je to vůbec možné. Podaří se jim najít způsob, jak lidi varovat? Pokusí se o to? A bude jejich úsilí vůbec k něčemu?


Nová recenze je tu a s ní krásný slunečný den. Dnes se podíváme na knihu, která už staršího data, ale myslím, že i když je k sehnání v Levných knihách, nepatří do koše. Spíše naopak.
Jak už název článku napovídá. Jedná se o knihu s názvem Čísla: Chaos. Už je samotnou obálkou je tato kniha velmi zajímavá a i uvnitř hezky zpracovaná. Jedná se o druhý díl stejnojmenné série Čísla, ale myslím, že každý díl se dá číst jako samostatná kniha. Tak jako jsem to právě četla i já. 
Jak jsem se k ní dostala? Když jsem byla se svou třídou na výměnném pobytu v Německu, jedna moje spolužačka ji tam četla a na konci pobytu mi ji půjčila s tím, že je naprosto dokonalá. Po návratu jsem ji začala číst a nosila jsem ji do školy, kde mi moje kamarádka řekla, že ji četla, a že je to s prominutím "sračka". Já jsem se ale nenechala odradit a jsem za to velmi ráda.

Žádnou takovou knížku, která je o konci světa a o nadpřirozených schopnostech, jsem ještě nečetla a tohle bylo tedy poprvé. Musím uznat, že žánr i celkové zpracování se mi hodně líbilo. Jediné, co mě docela hodně štvalo bylo, když hlavní postava Adam nazýval svou vlastní babičku "babkou", což se mi vážně vůbec nelíbilo a lezlo mi to na nervy, a pak také celkové zpracování přímé řeči, kde bylo například místo otvírat napsané "votvírat". Na něco takového nejsem zvyklá, takže asi pro to mi to vadilo.  Ale to jsou jediná negativa, protože celkový příběh byl velmi poutavý a snadno čtivý. 
Věc, kterou bych vytkla, ale to vůbec není vina té knihy, je to, že mám radši hardback než paperback, ale tak to je jen můj poznatek.
Když to celkově shrnu, jediné co se mi nelíbilo, byla přímá řeč, a proto dávám této knížce čtyři srdíčka.
Co jste za tento týden přečetli vy? Užijte si slunečný den.


Evelin

Komentáře

  1. O knížce už jsem párkrát slyšela. Vypadá opravdu zajímavě, takže pokud budu mít možnost určitě si jí přečtu. :)
    Pěkná recenze.
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vážně dobrá. Brzy si přečtu i třetí díl, ale k prvnímu se asi už vracet nebudu. Moc děkuji :)

      Vymazat

Okomentovat