Deník (Anne Frank)

Autor: Anne Frank
Nakladatelství: Triáda
Počet stran: 264


Krásné odpoledne všem, v dnešní recenzi nebudu vypisovat anotaci, protože si myslím, že všichni tento příběh znáte nebo alespoň v to doufám. Ale kdyby se tu přece jen někdo takový, který by nevěděl, o co jde našel, napíšu stručně, o čem knížka vypráví.
Anne Frank uprchla se svými rodiči a sestrou do Amsterdamu. Protože byli Židové a byla druhá světová válka, byli nuceni se skrývat a to v půdním bytě, o kterém nikdo nevěděl. Celá kniha je deník, který Anne při tomto pobytu psala a vylévala si tam své pocity.
Už strašně dlouho jsem si tuto knihu chtěla koupit, ale často byla vyprodaná, a tak jsem ji nemohla sehnat. Jednou se na mě však usmálo štěstí a ona musela jít se mnou. Musím uznat, že v knihovničce ležela docela dlouho, protože je to přeci jenom ne moc hezké téma a taky jsem věděla, jak to dopadne, protože film patří k mým nejoblíbenějším.
Přece jenom jsem se k ní dostala. A nemohu ji popsat slovy. To nejde. Když si jen představíte, jak moc musela být silná, když se dokázala po tom, co se jí a celé její rodině přihodilo, usmívat. Tato knížka mě naprosto nakopla a zvedla tu radost a štěstí, které leželo hodně hluboko. Donutila mě se více radovat z maličkostí a nevidět svět tak černě. 
Pokud ovšem nejste na knihy a nečtete, tak marné není ani se podívat na film. Popřípadě na obě zpracování. Teď si přesně nevybavuji z jakého roku jsou, ale jedno je starší a druhé mladší, které je i o polovinu kratší. 
Takže jestli jste knihomol rozhodně čtěte, pokud filmový fanatik koukejte. Za mě má tato knížka s přehledem pět srdíček. 
Mějte se krásně.




Evelin

Komentáře

  1. Příběh jsem poznala až tehdy, kdy jsem do ruky dostala onu knihu. Za den přečíst a další den odprezentovat před vybranou skupinou. Skvělý zážitek!

    Hezký den,
    http://nathee.8u.cz/?p=1

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem asi před dvěma lety a musím říct, že je to jedna z mála knih, co ve mně zanechala tak silný dojem. Ráda bych jednou navštívila přímo ten dům. To musí být ještě daleko silnější zážitek. Jen mi trošku mrzí, že se nejvíce mluví jen o jejím deníku a na podobná díla zase s jinými osudy se zapomíná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to naprosto totožně. Strašně dlouho chci letět do Amsterdamu a podívat se na ten její dům. No snad se mi někdy poštěstí. :) A ano je pravda, že se zapomíná na hodně stejně úžasných děl se stejnou tématikou

      Vymazat
  3. Momentálně čtu Romea, Julii a tmu, což je také s židovskou tématikou. Deník Anny Frankové už také má dlouho své místo v knihovně, ale nějak se nenašel čas si ho přečíst.
    cernobilydenik.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Mám moc ráda knihy s tematikou židovství a holocaustu a myslím si, že by si mnohé z nich měli přečíst všichni lidé...aby si každý uvědomil hodnotu lidského života. Annu Frank jsem sice nečetla, ale mám ji doma v němčině a chystám se na ni.
    Jestli tě zajímají příběhy z druhé světové války, můžu doporučit třeba Zvuk slunečních hodin od Hany Andronikové nebo Sophiinu volbu od Williama Styrona...velmi silné knihy.
    (Bohémská) bohemistka

    OdpovědětVymazat
  5. Miluju deník Anny Frankové! :) O holocaustu jsem četla ještě knihu - Deník dívky, která přežila holocaust, což je deník Helgy Weiisové z Prahy..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat