Sedmilhářky

Autor: Liane Moriarty
Originální název: Big little lies
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 440





Anotace: Jane je hloubavá, do sebe uzavřená šedá myška a v životě to vůbec nemá jednoduché, protože sama vychovává pětiletého syna. A ten se teď navíc začal ptát po svém tátovi.
Madeline je velká parádnice a přitom neřízená střela. Momentálně jí ztrpčuje život její exmanžel: po letech si zničehonic vzpomněl, že by se mohl taky podílet na výchově jejich společné dcery.
Celeste je věčně zasněná, poněkud vynervovaná místní kráska. Co ji ale může trápit, když má tak hodného, hříšně bohatého manžela a přepychový dům? Snad jen ta jejich dvojčata jsou občas na zabití.
Každá z nich je úplně jiná, a přesto jsou nejlepší kamarádky. Jsou však k sobě skutečně upřímné? Vždyť i drobné lži a polopravdy můžou časem vyústit v obrovskou tragédii.

Dobré ráno, teda, pro mě ráno, ale pro vás to vlastně může být cokoliv jiného. No dneska to bude další recenze na knížku, jak už asi víte z názvu. Normálně chodím spát okolo deseti hodin večer, ale včera jsem právě potřebovala dočíst tuto knihu, takže jsem spánek odkládala až na půlnoc. Ale říkala jsem si, že se alespoň dobře vyspím, když vstávám až v šest, což se stává jen v pátek a o víkendu samozřejmě ještě déle. Jaké to bylo ráno překvapení, když jsem se vzbudila v 5:10. Vážně nechápu svoje tělo, ale možná to udělalo schválně, abych mohla napsat tento článek, takže se omlouvám za případné chyby v textu, ale je 5:52 ráno v pátek a myslím, že moje kruhy pod očima jsou obrovské. No ale už bychom  se mohli dostat ke knížce.
Na čtení Sedmilhářek jsem se těšila, protože jsem slyšela spoustu dobrých ohlasů a musím říct, že mě vážně také dostala. Jak už víte z mých recenzí, nenajdete u mě spoilery, ale dnes musím malinký použít, ale vážně jen tak povrchový. Protože je do celého děje zapletená detektivní složka, pořád vás nutí si dělat domněnky, kdo spáchal vraždu. Už od začátku až do tří čtvrtin knihy jsem měla v hledáčku jen jednu osobu, ale pak se to úplně otočila a nakonec jsem samozřejmě zjistila, že moje dřívější teorie byla naprosto mimo. Ale abych se jen neshazovala v té poslední třetině, kde byla smrt jedné osoby popsána, jsem asi myslela, že umře ten kdo umřel. No asi je to dost zmatené, ale pokud jste četli porozumíte mi, alespoň v to doufám. Jako člověka, který miluje romány a romantické děje, jsem byla nadšená ze závěrečné romantiky, protože byla skvělá. 
Popravdě já jsem nenašla jediné negativum téhle knihy. Takže vážně nemohu hodnotit jinak, než pěti srdíčky. Naprosto úžasná kniha a určitě vám ji moc doporučuji.
Co jste za poslední dobu četli vy? Já jsem zjistila, že jsem malinko ve skluzu kvůli letošní knižní výzvě, kterou jsem si stanovila na třicet knih, no a teď jich mám tak osm. Vážně doufám, že to zvládnu, ale to se dozvíte na konci roku, kde vše shrnu. Stanovili jste si taky nějaký počet knih, které chcete přečíst?
Tak a dost. Nebudu vás zdržovat, takže se mějte krásně a užívejte prosluněné dny.


Evelin




Komentáře

  1. Od autorky jsem četla Zamilovanou hypnotizérku. Taky doporučuju. Na Sedmilhářky se chystám.

    OdpovědětVymazat
  2. Liam Moriarthy je můj objev roku. Mám přečtené všechny její knihy a recenze (bez spoilerů) na blogu. Zvu tě: O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat