Než jsem tě poznala

Autor: Jojo Moyes
Originální název: Me Before You
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 408




Zdravím všechny milovníky i občasné čtenáře  knih. Dnes je tu nová recenze na naprosto dokonalou romantickou knihu, která mě zaujala tak, že se připojila k mým dvěma nejoblíbenějším knihám.




Než jsem tě poznala vypraví o muži jménem Will, který dřív býval velmi aktivní, jenže nešťastná náhoda ho upoutala na kolečkové křeslo a stal se z něj kvadruplegik, což znamená, že má úplné nebo částečné ochrnutí všech čtyř končetin a trupu. Will s tímto osudem už pár let žije, ale není šťastný, a tak se pokusí o sebevraždu. To se mu nepovede a on žije dál, ale řekne svým rodičům, že za půl roku spáchá asistovanou sebevraždu ve Švýcarsku. Do děje nastupuje mladá a optimistická Louisa Clark, která potřebovala práci, protože podnik, ve kterém pracovala zavřeli a její poradce na práci jí řekl, že má nabídku na ošetřovatelku muže na vozíku. Louisa si nebyla vůbec jistá, protože nikdy nic takového nedělala, ale nakonec ji přijali. Seznámila se s Willem a Nathanem, což byl Willův ošetřovatel. Will Louise jasně dával najevo, že nemá rád společnost cizích lidí, a tak se oba drželi dál, ale po nějaké době ač se to zdálo být nemožné se spřátelili. Willova matka řekla jednoho dne Louise, že tato práce pro ni není nastálo, protože se chce její syn zabít a poprosila ji, aby se mu snažila ukázat, že život na vozíku nemusí být až tak strašný. 




V této knize je tolik zvratů a nečekaných situací, že jen těžko na ni přestanete myslet, a když ji dočtete chcete vědět víc. Pro mě je záchranou to, že vím, že v listopadu tohoto roku by měla vyjít navazující kniha, která se v angličtině jmenuje After You. 
Jak jsem se ke knize dostala? Četla jsem spoustu článků a recenzí na ni, které říkaly, jak je skvělá, ale já jsem nevím proč nebyla moc nabuzená si ji koupit. Ale přesto jsem si ji po nějaké době do wishlistu dala. Ale pak jsem nějak kupovala jiné a jiné knihy a tahle zůstala opomíjená. Jednou jsem se dívala na nějaký videoklip a vyskočil na mě trailer na film Me Before You, který byl naprosto krásný, a když mi došlo, že je to ta knížka, hned další den jsem běžela do knihkupectví a už byla moje. 
Musím říct, že ten příběh mě dostal, tolik lásky a hrdosti a i smutku, jsem nečekala. Knížka je napsaná stylem, který se čte jako po másle a má i přiměřený počet stran, i když já bych jich chtěla mnohem více. 




Dozvíte se zde mnoho informací o postižených lidech, a o tom jak to vlastně mají složité a těžké, a že ne vždy je dobré je jen litovat a už vůbec ne muže, kteří jsou od přírody tvrdé pohlaví, které nemá moc rádo lítost. Uvědomíte si, jak skvělý je váš život, a to že se můžete hýbat bez pomoc, že můžete utíkat a objímat se. Pochopíte spoustu věcí a ta knížka vám změní život nebo ho alespoň změnila mě. Vždycky jsem byla holka, která věčně sedí doma a nic nedělá a s kamarády se schází tak jedině ve škole, ale po téhle knize mi došlo, jak velký svět mám před sebou a kolik věcí můžu dělat.
Samozřejmě se určitě, ale určitě neobejdete bez kapesníku, protože ten příběh vás odrovná a vy v jedné chvíli budete jako zkoprnělí. 
Myslím, že jste pochopili, jak moc se mi Než jsem tě poznalo líbilo, a tak nemůžete být překvapeni, že vystoupila až na samý vrchol mých nejoblíbenějších knížek, kde se dělí s dalšími dvěma knihami. Nejraději bych jí dala i deset srdíček, to ale bohužel nejde, takže dávám alespoň těch pět. 
Doufám, že se vám má recenze líbila, jsem vděčná za každý komentář a  za každého nového pravidelného čtenáře a budu se s vámi těšit na další článek.
Ještě mám poslední otázku a to, jestli máte žebříček nejoblíbenějších knížek a jestli dokážete dát na vrchol pouze jednu jedinou, protože já ne. :)

Evelin

Komentáře

  1. Tento týden jsem ji dočetla. Ze začátku jsem si říkala "Co to zas bude za slaďárnu?" Myslela jsem si jak "vím" jak to skončí. Ale chyba lávky vážení, happy end se nekonal. Kniha mě dostala stejně tak jako styl autorčina psaní.

    OdpovědětVymazat
  2. Zbývá mi nějakých 80 stránek do konce. Nejvíc se mi na ní líbí, že ačkoliv je to smutné, dokáže mě to rozesmát. Takovým lidským způsobem. :)

    Žebříček tak nějak mám. Na vrcholu mám dvě knihy. Ale ten žebříček není stoprocentně pevný, jednou se mi stalo, že jsem ho musela pozměnit, když jsem přečetla jednu knihu a ta se právě dělí o první místo. Ale víceméně se nemění.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem viděla film a naprosto mě dostal. Plánuji přečíst i knihu, snad bude ještě lepší než film :) A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha je dokonaloat sama a red velice uvazuji jestli jit do After you. Nevim jestli to bez Willa pujde. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se těším až bude After You přeložené do češtiny, a pak si ji hned přečtu, ale je pravda, že také doufám, aby to bez Willa bylo stejně dobré. No snad ano :)

      Vymazat
  5. Já tu knížku naprosto miluju ♥ Film jsem taky viděla a dostal mě též. :) Moc pěkně napsané. :) Líbí se mi tvůj blog a styl psaní, dávám odběr! :) taky píšu blog, tak pokud chceš, mužeš mrknout ke mě případně mi tam taky zanechat odběr, budu moc ráda. :) www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) Strašně se mi líbí tvůj vzhled blogu a tvorba. :) Tudíž taky dávám odběr :)

      Vymazat

Okomentovat