Pozoruhodná dobrodružštví slečny Alethey Darcyové

Autor: Elizabeth Aston
Originální název: The Exploits and Adventures of Miss Alethea Darcy
Nakladatelství: LEDA
Počet stran: 384


Krásný den všem. Myslím, že bych se měla omluvit za moji neaktivnost. Absolutně nevím jestli mě pochopíte, když vám vysvětlím důvod, ale můžu se o to pokusit. Nejde ani tak o to, že bych neměla nějaký článek předepsaný, to mám, ale jde spíše o to, že jsem, ani ne líná jako spíš, že se mi nechce jen žádný článek vydat. V tomhle jsem asi prostě divná. Potřebuji mít náladu i na vydávání. To asi moc často v blogosféře nevídáte, že?



Každopádně dnes je tu nový článek a já se rozhodla, že do každé recenze vecpu i něco jiného něž ji samotnou, nějakou omáčku okolo. No a dneska vám řeknu o jednom úžasném filmu, který jsem před deseti minutami dokoukala. Jmenuje se Jeden den a natočila ho Lone Scherfig, ale samozřejmě jako většina dobrých filmů je i tento podle knihy od autora Davida Nichollse. Jde o příběh mezi ženou a mužem a o tom, že přátelství mezi nimi nikdy nezačíná, natož pak končí, bez lásky. I když jsem celý život zastávala opak, teď mám velký důvod přemýšlet. A stoprocentně se tato kniha hned objevila na vrcholu mého Wishlistu, o tom ani nemusíte pochybovat.
No a abych se dneska dostala k celé pointě tohoto článku. Jako většinou jde i dnes o recenzi. Tentokrát na knihu Pozoruhodná dobrodružství slečny Alethey Darcyové. Vážně nerada přechyluji jména, ale tady je to prostě v názvu. Co se dá dělat. 


Příběh vypráví o mladičké Alethee, která je manželkou muže, který jí jedním slovem týrá. Proto se od něj rozhodne utéct se svou komornou do zahraničí a procestovat Evropu. Druhou hlavní postavou je Titus, který je velmi bohatý a zámožný muž bez ženy, která by ukočírovala jeho nekonečné cestování.
Více vám k příběhu neprozradím, protože si každým dobrodružstvím musíte projít sami, jinak by to nemělo smysl. Ale musí vám být jasné, že tito dva lidé se nejednou potkají. A nejste na omylu.
A jak se mi líbila? No tak špatná nebyla, ale má pár negativ. Za prvé v samotné anotaci je vyzrazen obsah až skoro ke konci a to vážně nemám ráda. Díky anotaci si vybíráme knihy, které bychom si chtěli přečíst a neměli bychom už jen z ní znát děj. To mi nepřijde zrovna dobrá věc. Za druhé je tam jedna část, kdy se setká mnoho lidí, co se znají daleko od místa, kde se viděli poprvé a upřímně to se prostě v životě stát nemůže, takže tato část knihy mě velmi nudila. Tohle mi prostě vadí, když aniž by to autorka nějak hezky zaobalila, narve hlavní postavy na úplně nelogické místo ve stejný čas. A posledním negativem, na které jsem si ale v polovině knihy zvykla je ta zastaralá řeč, nebo alespoň mě tak přišla. Zkráceně se mi to moc dobře nečetlo.


Jediným plusem byl samotný příběh, ale bez nelogickým setkáních. Ta romantická část byla velmi hezká až jsem si všimla toho, že se usmívám jen díky té knize, což se mi vážně nestává, většinou jediným projevem jsou slzy, ale úsměv.... To je pro mě zcela nové.
Asi jsem se nikdy nezmínila, že mezi mé nejoblíbenější knihy patří Pýcha a předsudek od Jane Austen, a když jsem viděla, že tato kniha je o dceři Elizabeth a pana Darcyho, prostě jsem neodolala. Možná mě malinko mrzelo, že právě oni dva se v knize vůbec neobjevili jen jejich jména, nic víc. No to určitě nemůžu brát jako negativum jen neviditelné mínus v mé hlavě.
Když to vezmu kolem a kolem, kniha nebyla špatná, ale ani vynikající, což způsobily hlavně nedostatky. Byla prostě taková průměrná nic navíc. Tudíž jí dávám s klidným svědomím dvě a půl hvězdičky.
Viděli jste nebo četli Jeden den?
Milujete pana Darcyho? (já na 100%)
S láskou

Evelin



„Tahle přitažlivost přerostla v něco hlubšího, co ho děsilo svou intenzitou.



„Člověk si hrůzy pamatuje do konce života, ale vzpomínky postupně otupí. Čas a nové zážitky způsobí, že už nás tolik netrýzní.

Komentáře