Dívka ve vlaku

Autor: Paula Hawkins
Originální název: The Girl on The Train
Počet stran: 328
Nakladatelství: Ikar


Dívku ve vlaku četli úplně, ale úplně všichni už před rokem, ale prostě asi vždycky musím být něco extra, takže jsem se vyhnula všem recenzím, videům a dokonce i traileru k filmu. Potlesk. Dívka ve vlaku byla na mém Wishlistu extrémně dlouho a já jsem ji také extrémně dlouho přehlížela. Až teď jsem pochopila, o co jsem přicházela. Jen tak totiž asi nést ocenění Kniha roku 2015 mít nebude.
Myslím, že všichni, co čtete tuhle recenzi, už jste samotnou knihu přelouskali, a tak nevím, zda má smysl psát, o čem příběh je. Stejně ho napíšu, protože doufám, že je někdo stejně takový jako já a nechal si tento příběh na pozdější dobu.

Rachel je alkoholička a bývalá manželka Toma, který jí zahýbal s Annou, jeho nynější manželkou. Každý den jezdí vlakem do Londýna do práce. No vlastně ne. Říká, že jezdí do práce, přitom ji už dávno kvůli pití vyhodili. V Londýně chodí po hospodách a někdy zajde do knihovny. Při jízdě okolo Witney pozoruje dům, kde dříve s Tomem bydlela a také dům Jess a Jasona, jak je pojmenovala. Dívá se na ně, a čím déle tím více jí připadají jako dokonalý pár. Jednoho dne však nevidí Jasona, ale někoho jiného. Někdo jiný líbá Jess. Další den její spolusedící čte noviny, Rachel kouká oknem. Najednou si v odrazu všimne, co muž čte. Jess alias Megan Hipwellová, jak se dočetla, zmizela.

Páni, myslela jsem, že tak do roka nic lepšího než Stalkera od Larse Keplera číst nebudu. Spletla jsem se. Tohle bylo tak dokonale vymyšlené. Styl psaní velmi čtivý. A snad úplně poprvé se mi podařilo odhalit konec už od půlky. Takže pak jsem se jen modlila, aby to tak vážně dopadlo a já měla pravdu. To neznamená, že příběh byl okatý. To vůbec ne. 

Vývrtka. Tohle byla věc, kterou mi řekli spolužáci poté, co viděli film. Lekla jsem se, že mi řekli nějaký obrovský spoiler a byla jsem tak naštvaná. Nakonec to vlastně nic nebylo, a proto vám to říkám. Třeba si na mě díky tomu vzpomenete až knihu budete číst, stejně jako já jsem si vzpomněla na mé spolužáky.
Ačkoliv jsem toho moc ke knize nenapsala, pochopili jste, že se mi neskutečně líbila, a tak jí nemůžu dát jiné hodnocení, než pět hvězdiček. Negativa jsem prostě neviděla.
Četli jste Dívku ve vlaku? Nebo alespoň viděli film? Já ho viděla a podle mě se i tu potvrzuje pravidlo, že kniha je ve většině případech lepší jako film.
S láskou

Evelin Monde

Komentáře

  1. Jasně, že jsem knihu četla, před rokem :-) a líbila se mi. Za to Stalkera jsem si nechávala až opadne boom. Dočetla jsem ho před pár dny a....paráda. Mrkni na můj blog, ráda tě ořivítám jako pravidelnou čtenářku.
    Www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Konečně jsem našla někoho, komu se Dávka ve vlaku líbila stejně jako mně!!! Já ji upřímně miluju od první stránky po její konec. Vůbec jsem nepochopila, že se nelíbila :D Nebo spíše ty důvody mi přišly takové zvláštní. Jinak Kepler je topka :D

    OdpovědětVymazat
  3. Me knizka trochu zklamala. Pritom nebyla spatna. Mozna kuli tomu humbuku kolem :/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat